Zrobić pierwszy odważny “Krok w przedsiębiorczość”

Wydawnictwo Nowa Era stara się, by każda publikacja była jak na najwyższym poziomie. Nie inaczej jest w przypadku książki “Krok w przedsiębiorczość. Podręcznik do podstaw przedsiębiorczości dla szkół ponadpodstawowych” (https://www.taniaksiazka.pl/krok-w-przedsiebiorczosc-podrecznik-do-podstaw-przedsiebiorczosci-dla-szkol-ponadpodstawowych-tomasz-rachwal-p-1386260.html). Autorzy, czyli Zbigniew Makieła oraz Tomasz Rachwał zadbali o to, by była ona jak najbardziej przystępna.

“Krok w przedsiębiorczość. Podręcznik do podstaw przedsiębiorczości dla szkół ponadpodstawowych” – prosta i intuicyjna nauka o tym, jak być przedsiębiorczym

Publikacja “Krok w przedsiębiorczość. Podręcznik do podstaw przedsiębiorczości dla szkół ponadpodstawowych” przeznaczona została dla uczniów klas 1 techników  liceów. Od początku uczy ich tego, jak być człowiekiem przedsiębiorczym. To zadanie ułatwia ciekawy układ pozycji. W każdym podrozdziale ćwiczone są umiejętności praktyczne oraz teoretyczne. Najbardziej istotne informacje są boldowane, a definicje umieszczane w ramkach. Podręcznik pokazuje także, jak wykorzystać przyswojoną wiedzę w życiu codziennym. Publikacja uczy również tego, w jaki sposób wykonywać niektóre obliczenia związane z ekonomią. Są one bardzo dokładnie opisane, dlatego też niemalże każdy je zrozumie. Każdy temat jest omawiany intuicyjnie i podawane są najróżniejsze przykłady.

Pozycja “Krok w przedsiębiorczość. Podręcznik do podstaw przedsiębiorczości dla szkół ponadpodstawowych” skupia się przede wszystkim na takich tematach, jak:

  • jak działa człowiek przedsiębiorczy,
  • gospodarka rynkowa i związane z nią czynniki (popyt i podaż, konsumenci),
  • jaka jest rola państwa w gospodarce,
  • pieniądze (instytucje, banki, fundusze inwestycyjne, inwestycje na giełdzie),
  • podatki (jak rozliczać podatek dochodowy),
  • ubezpieczenia (rodzaje, jak je zdobyć lub odzyskać), 
  • praca (szukanie pracy, pisanie CV, przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej, prawa oraz obowiązki pracownika i pracodawcy),
  • zakładanie przedsiębiorstw (tworzenie biznesplanu, analiza otoczenia, etyka i marketing).